fredag 18 maj 2012

Det är nu vi har det som allra bäst!




Snickarblus, hängselbyxor, arbetsskor och handskar är det bästa någonsin när man renoverar. Jag förstår inte hur jag klarade mig med "vanliga" kläder tidigare. 

"Det är nu vi har det som allra bäst" utropade jag och omfamnade Christer mitt i renoveringen igår.  Efter som en sovmorgon till klockan ett på dagen kunde jag inte hålla mig längre.

Jag har nämligen påbörjat nya projekt. Gud vad jobbigt kan man tycka men det tycker inte jag. Nej si, jag har tagit mig an hallen/farstun. Rivit plattor i taket (trätaket är nu ett faktum), mjukfogat, spacklat och slipat. Jag ska måla vitt och slipa golvet för att sedan måla det ljusgrått. Allt tar sin tid men idag pausar vi.

Vi upptäckte att en hel slänt ner till ån tydligen har använts till soptipp av diverse järnskrot och allt annat som naturen aldrig någonsin kan bryta ner. Nu har vi en hel släpvagn full som ska till tippen på momangen.

Sedan väntar en tur till Bollnäs med små roliga utflykter.

Kram Madeleine

6 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Kan tänka mig att ni har det bra :) Kommer bli jättefint med ljusgrått.

Vi är nu klara med vardagsrum och sovrum och det blev sååå fint.

Idag ska jag jobba och hoppas dagen går fort, vill ju hem och njuta hihi.

Hoppas ni får en mysig dag, Kraam

Sofi sa...

Jag blir så glad när jag läser ditt inlägg!
Så härligt att ha "det är nu som vi har det som allra bäst" känslor!
Ha en toppendag!
Kram på dig

SINTAS VÄRLD sa...

Åh vad söt du är! Lantlivet låter inte alls präktigt utan bara alldeles, alldeles underbart. Hur hittade du/ni huset? Det är så härligt att läsa din blogg, inspirerande. Och jag gillar att ni kör med riktiga grejer som smör! Helt i min smak :) kram om dig snickarfia ;)

Ekenäsliv sa...

Visst är det skönt att ta i och jobba ibland:)) Jag får göra det med måtta, men ändå glad för det som man gör! Känns så nyttigt på nåt sätt!
Fin bild på dig.
Ha en fin kväll.
Kram Anna

Unknown sa...

Åh hej fröken Snickarblus :9

Ja! Den bästa tiden är nog nu!
Hur går det med renoveringen? Du ligger väl och målar på alla 4 nu du?! HejaHeja!
TACK du söta för dina goa ord!
Jag lovar att berätta om min dröm....snart :)
Har ni fint väder??

Ha en mysig kväll!

RackarTuss sa...

Åh - så ljuvligt!
Vet du vad - ni flyttar nog dit :)