måndag 28 maj 2012

Gamla hus är grejen!



Igår kväll åkte vi på äventyr som var kusligt och spännande på en och samma gång. Med stapplande steg hittade vi ett ödetorp med vackra syrener på tomten. Jag plockade en stor bukett.

Samtidigt blir jag sorgsen när torp förfaller, blir knarkarkvart och så öde igen. När gamla hus inte får vara sitt rätta jag, det vill säga, gedigna, kulturella och bara helt fantastiska med det personliga uttrycket. Därför kommer jag nog aldrig förstå grejen med det nybyggda som lätt blir så...platt... 

Kram Madeleine

5 kommentarer:

Luiza sa...

Idag fick vi en underbar överraskning i brevlådan. Gissa om vi blev glada =).
Enormt massa tack för det fina kortet, och inte minst för det fina påslakansetet, som jag ska fota, precis som alla andra gåvor vi fått, så fort det finns tid!!!!
Vill bara att du ska veta hur tacksamma vi är för Er omtanke.
Tack. Tack. Tack. 1000 gånger om.

Massa kramar/
Luiza

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Det andas sommarliv på Mitt hem och jag nu! Härligt med massa blommor i vaser runt omkring i lägenheten. Det skapar en speciell känsla.

Kramar Johanna

mitt liv som jag sa...

Jag gillar verkligen också gamla hus, fast jag kan även förstå att det ka nvara kul med att verkligen få skapa sitt hem helt från grunden :). Härligt med syréner!
Kram Jennifer

Ekenäsliv sa...

Så sant! Men jag kan förstå tänket med ett nybyggt hus om man inte vill hålla på och renovera såsom vi gör. Vi tycker ju att det är roligt och får på så vis det PRECIIIIS som vi vill ha det:))
Må gott!
Kram Anna

Vikeskärs hem och ting sa...

Så fin bild på dig :)
Snart kommer jag weiii... Måste göra en liten lista vad som ska handlas på granit.
Kraam