lördag 26 maj 2012

Lördag! Servera en pajbit vet ja!


Jag tog hem några stjälkar rabarber från trädgårdslandet i Hälsingland förra helgen. Tidigare i veckan bakade jag en paj och serverade vaniljglass till. Finfint fika på balkongen efter middagen.

Det var många år sedan jag jobbade i blomsteraffär, men då köpte jag två olika sorters rabarber. Då hade jag ingen egen trädgård så plantorna fick bo i mammas rabatter tills vidare. 

Nu är dom stora och ståtliga. Jag har delat på plantorna och lirkat med spaden dagen innan vi åker upp. Det går bra så länge dom får vara i en hink med vatten och sedan ner i den nya rabatten så fort som möjligt. 

Nu har dom rotat sig i Hälsingland och första skörden är därmed ett faktum. Jätte roligt!

Den här helgen är vi dock hemma. Känns ovant men ganska så skönt att hinna med inredningsbestyr i lägenheten.

Kram Madeleine



1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Rabarberpaj, det är gott det:))
Önskar dig en härlig helg med fix i lägenheten!
Kram Anna