måndag 14 maj 2012

Muuuu!






I helgen var vi på kosläpp i Hälsingland. Det var kul må ni tro att se glada kossor springa och skutta. 

Jag har också fått finfina hängselbyxor av min snickarkille som jag kan ha till alla dessa projekt med huset. Jag känner mig genomlantlig i snickarblus och hängselbyxor. 

På bilden ser ni att jag fått p r o v s i t t a Christers grävmaskin. Oj, så högt, oj vilken utsikt, oj så roligt. Sen hoppade jag ner igen. 

Jag har återigen gjort upp en eld i kaminen,  släpat och kånkat sly, sågat och grävt en stor rabatt. Jag har planterat två sorters rabarber, jordgubbar, smultron, bönor och solrosor. Gjort en egen spalje, gödslat, fyllt på med ny jord i pallkragarna och räfsat. 

Jag har stått och glott på trägolvet i vardagsrummet och i mitt stilla sinne tänkt: "ojojoj det blir mycket slipning för mig nästa helg". 

Vi har fått finbesök av svärföräldrarna och grannarna i Hälsingland. 

Som vanligt var helgen helt underbar. Det är just där, i Hälsingland som jag lever helt och fullt i nuet. Därför längtar jag redan tillbaka.

Kram Madeleine

4 kommentarer:

Petra sa...

Å vad härligt det ser ut;) Kossor, lera och fina snickarkläder är inte fel;) Kram

Emilias sa...

Hej!
Vad söt du är i hängselbyxor :)

Jag mår bättre idag tack. Har jobbat i alla fall ;) Ska mycket till för att jag ska stanna hemma från jobbet... Men är konstigt yr fortfarande.

Kommer du på bloggträffen hos Maria i juni? Hoppas!!

Kosläpp verkar så mysigt. Det är något man måste uppleva någon gång :)

Hoppas du haft en fin måndag!
Kramis

mitt liv som jag sa...

Det låter härligt, så underbart att ha ett sådant ställe! Jag älskar kosläpp, men tyvärr lyckas jag inte få till att gå på något i år :(. Ha det bra! Kram Jennifer

Unknown sa...

Nu du Madde, tror jag minsann att Du funnit din plats i livet :-)))

Härliga bilder allihopa, både i det här inlägget och de tidigare!

Kramen från Eva