tisdag 13 oktober 2015

Öppna spisen Före och Efter

Öppna spisen före



Öppna spisen efter


Våra vänner vet ju hur jag och Snickarkillen hade.... hur jag ska jag säga...diskussioner om denna öppna spis. Jag vann. Såklart. :) Snickarkillen putsade och fick bort teglet som påminde om en gillestuga.

Snickarkillen kapade, filade och trixade dit en sten som blev en vacker och pampig hylla. Samma sten ligger nedanför öppna spisen på golvet också.  Tidigare fanns ingen riktig hylla på öppna spisen -  som ni ju ser på bilden högst upp.  

Jag ska sy en vit julstrumpa till Tor och hänga på öppna spisen till jul. Ja man kan ju pynta och piffa hej vilt. Ååå så roliga år som väntar mig. 

När putsen "brunnit" färdigt ska den målas vit.

Bruna väggar blev vita. Plastmatta på golvet byttes ut mot ekparkett. Foder, lister och socklar har fått ny vit färg liksom elementen.  Taket målades också och på så sätt framträder takbjälkarna effektfullt. Takbjälkarna har dessutom smidda gamla spikar som påminner om svunna tider. Jag ska komma ihåg att fota dom. :)



För några veckor sedan var jag och min familj hemma hos Vita huset 28 i Köping. Vi har börjat umgås familjevis  då min son älskar Camillas dotter. Våra män har dessutom blivit själsfränder då dom har tät telefonkontakt. :) Hur som haver,  medan våra män hängde i garaget och hade grabbhäng åkte jag och Camilla ut på egna äventyr. Det vill säga shopping-äventyr. Då hittade jag dom här frostade ljuslyktorna för 10 kronor styck på Netto. Mycket nöjd.

1 kommentar:

Vita huset 28 sa...

Såååå snyyyyygt, superstor skillnad. Gud va ni sliter. Kommer bli så bra de där.

Hahah ja visst är de kul att de har kontakt via sms :)

Kram Camilla