fredag 20 november 2015

Fullmånen gör mig glad!


Yogaarmband från min andliga vän Eva. Den plingar som universum. Stor favorit!


Jag propagerar ofta för material som linne, ull, bomull. Jag menar, naturens kraft är oslagbar. Jag ska förklara varför, fortsätt att läsa...


...Naturen är kraftfull. Jag kan förklara det så att jag blir glad av fullmånen. Den är både vacker och mäktig. Att blicka upp mot stjärnhimlen i total tystnad i Hälsingland är som koppla upp sig i himlen och det hela blir mycket känslosamt.

Det är som att allt finns där uppe bland stjärnorna, alla svar, alla känslor, all empati, all kärlek. Prova själva att bara titta upp mot stjärnorna under några andetag. Låt det fylla dig - du kommer inte bli besviken.

Det är den känslan jag känner när jag yogar och framförallt mediterar. Käkarna släpper alla spänningar, cellerna i kroppen jobbar för jag ska vara i mitt rätta element. 

Gå barfota på trägolv, grus, gräs eller sand. Då är det jag och livet, inga filter, inget ytligt socialt trams, bara sanningen och nuet. Jag och världen tillsammans. Naturligt. Det känslan vill jag ha även i människomöten. Precis som att jag vill beröra och väcka något hos en annan människa. Vill jag också bli berörd och få inspiration.

Yogan läker, yogan stärker, yogan utmanar och yogan finns där för en. Alltid.  Jag är så glad att jag hittade den så tidigt i livet, på den tiden då den var "flummig" och inte som idag då den är t r e n d i g. 

Därför skalar jag bort onödigt trams i mitt liv. Såväl saker, människor, oro, onödiga tankar och dylikt. Det är inget jag behöver. Jag behöver det som är sant och det är ett öppet hjärta fyllt av kärlek. Det är vad jag vill ge er med min blogg som jag nu haft i åtta år. 

2 kommentarer:

Maria-snickaregården sa...

Finns fler än jag som älskar stärnhimmlen och går barfota för att känna. Ungefär som att jag jordar mig när jag vill ha kontakt med underlaget.
Jag är också glad att jag hittade till yogan tidigt.18 år sedan mitt första pass. Den har hjälpt mig mycket.
Kram Maria

Anonym sa...

Precis! Sunda rena tankar. Jo, stjärnhimmel är vackert Jag tycker också om att titta på sommar himlen när små gulliga moln svävar i det blå. problemet är bara att om jag sitter i min solstol blir jag så dåsig och så kolossalt avslappnad och då blir det natti natti en stund. Och jag som bara skulle kika på den blå himlen en stund.
Men det kanske var en slummer jag behövde.
Finfin yoga matta har du!
Kram Claudine!