fredag 1 oktober 2010

Yeaah man, flowerpower!





Mina blommor är mina vänner och får följa med mig år från år. Olivträdet är ett exempel och har nu fått flytta in igen efter en het sommar på altanen. 
.

Ett simpelt ogräs kanske ni tänker nu. En dekorativ blomma i riktig Tine K stil tänker jag. Förstår ni känslan? Det bara stod där i dikeskanten ute på landet längs grusvägen. Vad göra? Jo, jag plockar den, ställer den i en gammal glasflaska, fotar och sen bloggar jag om det. Ganska så enkelt ändå. Inspirationen kokar i mitt huvud, det känns som om jag aldrig får nog. Snart ska jag gå en inredningskurs - det ska bli intressant. Känner mig oerhört mottaglig. 
.
Utbildningar och kurser i all ära. Jaaa, jag vet att man kanske får en grund som man sedan kan skapa sitt eget uttryck ifrån. I slutänden är det oftast människor som handlar på magkänsla som faktiskt berör mig.
Kram Madeleine

Inga kommentarer: