onsdag 30 maj 2012

Mor!



Mamma har lantliga hyllor i köket. Där finns finfina grejer.





M o r s  d a g ! En blommig bakform i papper för engångsbruk. Jag fyllde den med torkade tranbär och blåbär. Och en ingefärsolja - det lät intressant tycker jag.

 

Nymålad trappa ger ett fantastiskt ljus. Smart lösning att rama in en handduk som solskydd. Jag ska härma. 


Aklejorna växer där dom växer - charmigt tycker jag. Den ljusrosa färgen är romantisk och helt perfekt.



Mynta doftar gott, det fick mamma också i en söt liten pappersask.

 




I skogsbrynet växer färgätmigej, älskar när det är strukturerat busigt. När skogen på något vis går ihop med trädgården.



P r e s e n t ! en blå emaljerad kastrull från loppis fyllde jag med somriga kvistar. En liten "kramskylt" blev som pricken över i. 

Man ger endast bort en gammal vacker kastrull med blommor till en person som förstår det charmiga och vackra i detta. Det gör min mamma. 


B a k b o r d! "Vi" gjorde ett bakbord till mamma i födelsedagspresent. Man kan baka på det men också ställa fina grejer på det då man inte bakar, hihi.

Jag hade önskemål om mått och design. Chrisger byggde, sedan målade och lackade jag.
Vi gjorde ytterligare två likadana bakbord. Ett till lägenheten i Märsta och ett till huset i Hälsingland.


Födesledagsfika!

 

Mamma har ett ljus som luktar nytvättade lakan, det lät lyxigt tycker jag. 

Kram Madeleine

5 kommentarer:

RackarTuss sa...

Drömmen om ett gott liv i sommar sverige - jag drömmer mig bort med dina bilder!
Tack!

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Åh, ett bakbord, det skulle jag också vilja ha! Jag får lämna in en beställning hos far min alternativt göra det själv. :)

Nä, en gammal kastrull kan man inte ge till vem som helst. :) Bara till de man vet köper och uppskattar sånt själv!

Ja, den som vill får ställa ner blommor och pynta med de man vill på innergården. Det är egentligen inte sagt nåt, vad jag vet.. :)

Kramar Johanna

Sofi sa...

Så fint hon har din mamma!
Man ser ju vart du fått din kreativitet ifrån:)
Ha en bra kväll!
Kram Sofi

Vikeskärs hem och ting sa...

Din mamma har det såå fint. Jag har ju fått uppleva det hihi.
Vilka akelejor sen då. Väldigt fin och bra present med bakbordet. Gissar att hon blev mycket glad.

Jag kommer på morgonen utan mannen hihi, startar rätt tidigt så frukost skulle sitta fint i kistan :)

Ååå så kul du verkar ha det med renoveringen och att få komma upp dit. Jag ser fram emot bilder sen.
Låter som det kommer bli jättefint.

Jag har inte hunnit köpa spackel än :( Men hoppas till helgen,då ska det börjas lite smått.

Hm, just det ni har ju lite ljusgår hemma hos er. Det är nog typ som er sängavel jag är ute efter. Älskar grått i alla dess nyanser. Men ljust tror jag kommer att bli fint. Tror du det kan bli fint med en svart järnsäng till ljusgrå? Tror det kan bryta av fint.

Vi hörs snart igen :) Kraam

Ekenäsliv sa...

Åh så mysigt och hemtrevligt din lilla mamma har det! Bakbord, det är ju perfekt, ett sånt har jag letat efter, men det blir nog att lägga en beställning hos pappa (min sambo hinner inte med sånt nu, det är ju lite annat med utbygge och så;))
Skulle vilja själv, men man hinner liksom inte allt man vill alla gånger… Men i sommar ska en lååååång lista betas av;))
Kram på dig!