måndag 3 december 2012

Dominans!


- Hääär, titta i skålen, vad ska vi göra med det här, kom med förslag, sa jag till Christer.

- Det där vet du bäst, svarade Christer.

En sådan kommentar är alltid lovande, det finns inget värre än när ens idéer inte kan skrida till verket på grund av ens partner.

I det här fallet ville jag verkligen ha hjälp.
Så vips, började han krafsa i skålen och hängde upp en tomte....i kökslampan...


Först såg jag den inte, sedan fastnade blicken. Hmmm, jaha, alltså, ja, vad tycker jag egentligen. Alltså innerst inne är jag ingen tomteflicka som vill pynta med tomtar. Fast Christer har å andra sidan en hel påse bara med tomtar så jag offrar mig på ett par stycken...

- Ja, okej, tomten får hänga där, säger jag i beslutsfattande ton.
- Får den? Gud vad snäll du är.

Det är då jag börjar fnissa. Förstår ni nu hur dominant och fruktansvärd jag är ibland?


När jag betraktar tomten tycker jag att benet sticker ut väldigt rart. Den ser faktiskt väldigt snäll ut, det är inte alltid prydnadstomtar gör det nämligen. 

Kram Madeleine

4 kommentarer:

messan sa...

Vad mysigt ni haft det med pyssel hemma:). En del tomtar ser så ilskna ut.
Nynäshamn tillbringades helgen i. Underbart vid havet.
Kramar om dig

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej Madde!

Ska bli roligt att få se och höra dina "Tisdagstankar" igen. Har saknat dom.

Hoppas du och C hade en mysig första advent.

Stor stor kram!

Unknown sa...

Som sagt, den Tomten ser snäll ut :-)
Jag har svårt för tomtar med sura, arga miner, och nästan onda ögon...nä, goa, och godmodiga ska de vara :-)
Och så ser han lite bestämd ut, samtidigt också...som att han visste att han skulle platsa där, när han sticker ut sitt lilla ben rakt ut sådär, småroat på något sätt ;*)

Kramen,Eva

Anonym sa...

Ha ha, den var bra, tomten ser lekfull ut. Kram Claudine!