tisdag 8 januari 2013

Han kan han - min snickarkille!


Något som jag önskade mig länge var ett rejält bakbord. Christer tillverkade ett av en gedigen skiva i björk. Sidorna har han sågat till av ett trärent hyllplan som jag köpte på Biltema. Sedan målade jag sidorna i ljusgrått. Till sist lackade jag både sidor och skiva så att det blir lätt att rengöra.

Mamma fick också ett bakbord när hon fyllde år förra året. 
Nu har jag fått en ny presentidé som skulle passa både hemma hos mig och i mammas lantkök. Men då måste man han en speciell borr som inte verkar existera. Hmm. 

Jag och Christer bearbetar idén tillsammans. Så är det ofta med projekt, de ska växa fram någonstans i bakhuvudet. Vips, har man kommit på lösningen!

 

Dessa blåvita väggtallrikar köpte jag på loppis i vintras. Så fort Christer blir kvitt sin influensa ska han få sätta upp dom på väggen. Jag har hittat den perfekta platsen!


Var ska man ha alla fina saker då? Jo, vårt bakbord hänger på två krokar. Skärbräda och bricka står lutad mot kortsidan av köket.


6 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!!

Tråkigt att Christer varit sjuk. Hoppas han är på benen igen.
Kan tänka mig att visa kläder börjar bli för små :)
Hittade du nåt fint?

Vi har det bra. Svante har varit lite krasslig så hans humör har inte varit det bästa. Inte mitt heller på ett tag. Tråkigt men sant. Så är det ibland.

Hur ser veckan ut för dig?

Kram kram

Vita huset 28 sa...

Hej där va toppenfina saker han fixar till dig/er.
Visst är de händigt o kul med en karl som kan massa fix o trix :)

Kram Camilla

Luiza sa...

Hej vännen.
Jag såg att du hade kollat upp Zetas. Hade ingen aning om att de hade säsong stängt, men så är det väl då. Hittar inte riktigt ut till Ulriksdal, men det finns ju färdskrivare eller kartor på eniro ;).
Klart vi ska ta en fika där istället, men det får nog vänta eftersom mammaledigheten gör mig urfattig redan som det är....blir galen. Önskar jag hade något jobb vid sidan av liksom...haha.
Hör av mig i slutet på feb. om det funkar för dig =).
Kommer dock gärna och hälsar på , kanske , om du vill =). Ser hur fint ni bor .
Kramar i massor.

Anna sa...

God fortsättning på det nya året. Hoppas allt är fint:)

Gud så snyggt! Jag måste bara skaffa mig ett bakbord jag också - tror inte att J är riktigt så händig dock ;)

Kram, kram

Ekenäsliv sa...

Superfint!!!
Ja, alla fina saker som man bara vill se på ooch ha allt framme på en och smma gång, hur gör man;-) Det där var ju en fiffig lösning må jag säga!
Hoppas mannen din kryar på sig snart!
Kram Anna

Malin på pastill.nu sa...

Men så fiffigt! Klart jag ska göra mig ett bakbord :-D