tisdag 5 februari 2013

Pyssliga jag!





Ståltrådshjärta som jag gjorde för en sisådär tio år sedan.

Igår var jag så flitig med storstädning här hemma att jag har haft mycket tid över efter jobbet idag.

Efter middag och promenad sitter jag med något litet pyssel varje kväll. Jätte mysigt och roligt. Förra måndagen bakade jag kardemummabullar till exempel. Ikväll har jag sytt ärtpåsar, gjort vackra bollar av silkespapper och börjat måla träbokstaven i vitt.

Nästa vecka beger jag min nog ner i snickeriet för lite målning av en liten söt barnstol som Christer lagat till mig. 

Nu är det februari månad, alltså hög tid att plantera om krukväxterna hemma. Alla mina växter får ny bra och näringsrik jord just den här månaden. Det gör susen, prova, dom kommer börja växa må ni tro. 

Ett hem blir nämligen en hemtrevlig och trivsam plats med växter men kräver omvårdnad.

Kram Madeleine


3 kommentarer:

Petra sa...

Hihi ja jag har redan börjat att plantera om vår växter här hemma. Bara på en vecka ser jag resultat. De får dessutom lite extra näring;) // Kram

Unknown sa...

Lite ny jord gör underverk :)
Hemtrevligt med pysselkvällar.
Kram Maria

Anonym sa...

Japp! Nu blir det blompyssel, roligt och inspirerande. Här ska toppas pelargon skott och djupdyka i trädgårdstidningar. Underbart!
Kram Claudine!