tisdag 12 mars 2013

Jag har målat en barnstol!

F Ö R E



Jag räddade den här trasiga illgula barnstolen från att slängas då ena benet hade gått av helt. Min snickarkille Christer fixade med ett nytt ben. Jag tog ner stolen till snickeriet, slipade, målade - målade - målade. Det blev säkert sex varv innan det såg perfekt ut. 




E F T E R 


Då såg stolen helt plötsligt ut så här. Genast blev det enklare och roligare att andas. Jag tycker att den söta lilla barnstolen blev jätte fin i sin vita färg.

Ni ska ju inte tro att jag målat färdigt. Har man väl tagit tag i att öppna en färgburk fortsätter målarprojekten. Ni får se allt så småningom.

Kram Madeleine 

5 kommentarer:

jonna sa...

otroligt mysig blogg!

Marie sa...

Ohh vart ju jättefint

Emilias sa...

Hej!
Himla fin var den :) Får jag gissa att det var från ditt jobb som du räddade den? :)

Den 6 april blir det lite bloggträff här i Skövde :) Du får väldigt gärna komma då!!

Kram på dig

Vita huset 28 sa...

Hej där va du är i fixartagen nu hihi
Den blev verkligen annorlunda med vit färg, så fin.

Kram Camilla

Browneyedgirl sa...

Vad find en blev =) Stor skillnad.
Visst är det skoj att måla, jag är likadan, ständigt nya projekt *hihi* Kram och ha en fin dag!