måndag 24 juni 2013

La familia!


Idag åkte vi till Skokloster. Jag åt glass och Christer åt kladdkaka. Tor var också hungrig - det är han mest hela tiden. 

Blomrabatten var vacker och somrig. Längst bort i bilden skymtar Christer.


Jag gillade pardörrarna till fiket. Snygg grå färg också.  Detaljer gör mig glad.



Kring slottet växte svajande aklejor.


Vi gick på krattade grusgångar och det knastrade utan dess like. Skorna har jag köpt i London.



Det var skönt och svalkande i skuggan. Där borta går Christer och Tor ligger i vagnen.


Här var Tor jätte hungrig så Christer fick ta en bild illa kvickt.


Vi tyckte slottsmiljön var mäktig och att vår svenska historia blir så verklig när man vistas i sådana här miljöer.

Kram Madeleine



1 kommentar:

Anna-Maria sa...

Härligt med en resa till Skokloster! Jag har varit där med skolan för många många år sedan och tog en massa fina kort...vissa av dem saknas nu tyvärr! Får bli en resa dit i sommar!
Det är vackert och lugnt där och jag älskar när man "känner historian" krypa in i en.
Härligt!
Ha en fortsatt trevlig tisdag!
Kram Amie