söndag 7 juli 2013

Pappersfåglar och blomstersmycken, jo jag tackar!


I början av min graviditet gjorde jag två mobiler. En med prismor som ni redan sett och den här med fåglar. 

Jag tog helt sonika två pinnar från skogen som jag målade vita. Sedan klippte jag ut fyra fåglar i kartong och klistrade på presentpapper. Så fort vår nya säng är på plats och jag vet mer exakt vart vaggan ska stå ska jag hänga upp mobilen. 


Jag stack ner en dekorativ bordskniv från loppis i min blomsterplantering. Som ett smycke!


Katten Malou på vägen. Även fast vi har en trivsam grusväg utanför huset  har bilarna en tendens att gasa friskt. Därför blir jag så himla orolig när katterna ska vistas där överhuvudtaget. 


Nu är mitt sommarprat 2013 färdigt. Håll utkik här i dagarna, rätt vad det är så har jag lagt upp det!!!

Kram Madeleine

2 kommentarer:

mia sa...

Hej Madde, ni verkar ha det skönt på landet ser jag och du kan ju verkligen fånga känslan på bild som vanligt :-) jag letar just nu efter en liten gård vid 'vägsände' är jätte trött på att bo efter en 50 väg även fast det är ganska lantligt här också, det alltid ett stress moment när man har djur :|och jag har ju mina misstankar om vad som hänt min ena katt...tyvärr. Ha en fortsatt fin sommar hela familjen och njut av värmen/kram mia

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Hihi, såklart de trvis att vara där det är förbjudet att vistas. :) Ska ni vara i Hälsningland hela sommaren?

Ser fram emot att lyssna på ditt sommarprat! Jag tycker det är så coolt att du gör ditt eget!

Kram Johanna