torsdag 19 september 2013

Hälsingland - fynden på marknaden!


Vi var på marknad i Hälsingland i helgen. Inte nog med att det finns massor av loppisar längs vägarna. Det arrangeras flera marknader varje år. Vilken dröm!

Jag hittade ett sådant fint memoryspel för en femma. Jätte vackra bilder och perfekt att ha på landet när Tor blir lite äldre. Man behöver inte ens spela utan det räcker gott att bara titta på bilderna. 


Ett par näbbskor för 50 kronor. Vet ni hur länge jag har drömt om ett par näbbskor? Länge. Behöver dock en tjock sula och ett bar raggsockor så ska dom nog passa. Christer har lovat att putsa upp dom åt mig.


Den här tavlan blev också min på marknaden. Älskar hela kombinationen tavla/klocka/kulram. Helt underbar. Tror att den kommer vara här hemma sedan, men vi får se. 

Den passar ju väldigt bra där också, hihi.


Alltså jag älskar höns. Hela livet har jag drömt om att ha egna höns. Dom behöver inte ge mig ägg, bara närvaro och trevliga kompisar att hänga med i trädgården. 

Den här hönan betalade jag 20 kronor för. Den står hemma på köksbänken och kuttrar i det tysta. Blir fint att ta fram till påsk och en alla tiders tradition för Tor.  Jag gillar tanken att när Tor blir stor och ser hönan kommer han tänka: "Den där hönan tog mamma alltid fram när det var påsk. I hönan låg det alltid godis."

/Madeleine

4 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Åå memory, som jag älskar fortfarande hihi.
Många fina fynd du gjort.

Hur mås det mer er annars?
Här går livet sin gilla gång :)

Stor kram

Anonym sa...

Ja, loppis är utmärkt sysselsättning. Wow vilka fynd! Och billigt. Ha en finfin helg! Idag är en glad dag. Fredag!!!
Kram Claudine!

Jonna sa...

Vilket fint memoryfynd du gjort! (: jobbar på förskola och där har vi en hel uppsjö av olika i "nyare" tappningar.

Petra sa...

Grattis till fina näbbskor,,,,jag letar ett par jag med,) hade ett par i min ungdom. Så fina. Kram