torsdag 17 oktober 2013

TisdagsTankar! Lite sent men ändå!

2 kommentarer:

messan sa...

Bugar och bockar för dina tankar.
Varm kram till dig <3

Anna-Maria sa...

Helt underbar "Tisdags tankar"!

Ja du det är inte lätt att bli mamma alla gånger. Alla har synpunkter på precis allt. Du har så rätt!
Främmande människor kommer fram och klappar en på magen, frågar om just precis om jag ammar mitt barn eller inte och hur barnet sover på natten!

Jag ammade min son i tre veckor, pumpade, ammade och höll på, drack ett hop kok som arabiska kvinnor brukar dricka när deras mjölk börjar sina. ( Äckligt som tusan )
Det fungerade i tre dagar.
Sedan försvann mjölken!
Från att kunna pumpa ut 2 dl ..typ och amma sonen flera gånger om dagen till att helt plötsligt dagen efter inte kunna amma alls!
Plötsligt var det bar slut på brösmjölken!
Det var en plåga för mig, minns att jag mådde jätte dåligt! För jag ville verkligen amma, amma mycket och länge! Det var en dröm!
Så att behöva ta till nappflaskan och ersättning var absolut bland det värsta jag gjort!

Många kanske inte vill amma av div. anledningar och jag klandrar dem inte, men som du säger, att amma och ge sitt barn bröstmjölk - är bland det finaste man som mamma kan ge sitt barn förutom kärlek!

Ammande kvinnor är det vackraste jag vet, jag satt och titta på min svägerska här om dagen då hon satt framför mig och ammade hennes lilla dotter, kom på mig själv att stirra ...just för att jag tycker det är så vackert!

Men som sagt, underbara tankar!

Kramar i massor till bästa dig, finaste Tor!