måndag 26 januari 2015

Far och flänger som jag vet inte vad!



I söndags hade vi lunchbjudning i all dess enkelhet. Gott som tusan var det ändå. Jag har alltid sett mig som en person som inte kan laga mat. Vilket är märkligt med tanke på att jag lagar mat varje dag året om. Jag är nyfiken och intresserad. Dessutom provar jag ständigt nya recept. Visst sjutton kan jag laga mat. 

Vi köpte by the way en vitlöksfläta på affären häromsistens. Så himla hemtrevligt och rustikt tyckte jag när Christer la ner den i kundvagnen.

Sedan kom vi hem och jag insåg att vi inte har en given plats för dessa vitlökar. Så den flyttades runt på bänken, hit och dit och till slut tyckte jag lite synd om den.

Så grabbarna fick i uppdrag att "bara häng upp den någonstans". Så var det inte mer med det. Precis allt behöver ju inte vara så genomtänkt i ett hem. Lite så tänker jag. 

/Madeleine


Inga kommentarer: