onsdag 18 februari 2015

Berglund hajar till.


Färger i harmoni. Jag känner mig utmanad!



Rosorna har stått i en vecka och blir bara vackrare för varje dag som går. Tänk vad ett helt vanligt tio pack med rosor med förfärlig plast och gummisnodd i strypgrepp kan leverera. Imponerad! 

Mitt nästa inredningsprojekt är absolut att utmana mig själv. "Jag älskar vitt" brukar jag stoltsera med. Visst tycker jag om vitt. 

Jag har analyserat min vita själv. I mina funderingar jag kommit fram till att det är den ljusa känslan jag älskar och inte nödvändigtvis den vita färgen i sig.

Så låg jag under filten med läsglasögon och läste magasin. Och hajar till. Här är ljusa, dova, jordnära färger. Ljus känsla (nästan som vitt) fast färg som harmoniserar. På såväl väggar som möbler.

Japp, nu har jag hittat rätt tror jag. Så lägger inredningshjärnan i en högre växel. Det är det här jag älskar: inredning.

Det var det om det.
På återseende!

Inga kommentarer: