fredag 20 februari 2015

grabbens rum


Bäst att passa på att dra av några bilder när det ändå var nystädat och solen sken som aldrig förr. Hihi. 


Kaninen som är en nattlampa används varje kväll. Så himla mysig att jag vill ha en själv. Haha. Jag har lagt mitt benvita virkade överkast över Tors säng. Det blev fint tycker jag. 


Lampan är från Ikea. Jag tröttnar inte på den utan tycker snarare att den bara blir snyggare och snyggare och snyggare. 


Jag gillar tanken att jag skapat ett barnrum som inte bara är "plastaskit" om ni förstår vad jag menar. Olivträd i en gammal  emaljerad hink, gammal trälåda med gosedjur, korgstol, grönt skåp som Christer snickrade på träslöjden i mellanstadiet. Ja, ni förstår. Personligt och gediget på något vis. 


Ny krukväxt har gjort entre. En cissus på båge. Gör sig i betongkruka.

/Madeleine


Inga kommentarer: