torsdag 5 mars 2015

Inte illa pinkat


Många har flotta kaffemaskiner på sina köksbänkar. På gränsen till skrytigt. Nästan så att det förekommer att par sitter på bjudningar och ska överrösta varandra med vem som har värstingmaskinen. Vilket kaffe som är godast eller vilken maskin som är dyrast. 

Men inte vi inte.  Den här underbara (och faktiskt snygga maskinen enligt mig) köpte Christers föräldrar på loppis. Funktionsduglig, gott kaffe och snygg. 


Ser nästan ut som trädgårdsrosor från England. I själva verket är det ett sådant där 10-pack ni vet som jag norpade åt mig på Ica för 25 kronor. Inte illa pinkat. 

Det är lite komiskt ändå. Att jag som älskar det ljusa har ett mörkt kök med mycket svarta detaljer. Behöver jag säga att Christer gjorde om köket innan vi träffades? hihi. 

Faktum är att jag älskar det mörka köket eftersom det har en helt otrolig funktion. Induktionshäll, ugn i arbetshöjd, lätta lådor att dra ut men samtidigt mjukstängande. Underbar belysning och köket är helt enkelt underbart att arbeta i.

Men bara för att det är ett mörkt kök behöver det inte vara hopplöst att inreda, eller hur? Här jag har piffat till det på mitt vis. 

Mitt inredningsintresse har med åren kommit att förändras. Till exempel lägger jag idag mycket större vikt att något ska vara funktionellt. Att bara ha vackra stilleben överallt fungerar inte enligt mitt tycke. Det ska vara både funktionellt, vackert, mysigt och inspirerande. Det är ju en konst att få till det. 


/Madeleine


1 kommentar:

Anna-Maria sa...

Tummen upp! Äntligen ett inlägg...som jag längtat..hahah!
Håller med dig, funktions dugligheten är viktigast! Men om det är snyggt eller vackert också är bara ett plus!
Ha det bäst fina du!
Kram Amie