onsdag 7 oktober 2015

Äppelkaka från Furuhill!



Äntligen är jag på benen igen efter en jobbig förkylning. Vilken känsla att få tillbaka livskraften och energin igen. Idag plockade jag och Tor äpplen från våra träd. Vi har bakat en äppelkaka som vi ska överraska Snickarkillen med. Tor älskar att baka och det gör ju jag med. :)

Jag är en riktig familjemänniska och vi äter alltid middagsmat vid samma tid varje dag. Tillsammans. Alltid tillsammans. Det finns inget bättre än när vi kan fika tillsammans på maten. Puttret från kaffebryggaren och slamret från porslin som staplas i diskmaskinen. När doften av kaffe sprider sig ända ut i hallen mår jag så jäkla bra. I love it!

Receptet på äppelkakan hittade jag på den HÄR bloggen. 

Jag gillar gulliga blombuketter. På köksbordet just nu har jag röda dahlior och lila klematis från tomten. Lagom yvig och busig bukett. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Mumsigt gott, ja kaffedoft och att det luktar nybakat är mysigt. Nu när kylan har visat sig och man har letat fram tjockjackan och fingervantar är de inte dumt med hemma mys.
Var till Ulriksdals trädgård i helgen och se där, julstjärnor i odlingen. men jag köpte lökar och stoppade ner i jorden. För snart är det vår. Hoppsan nu är jag en optemist.
Bra att du är frisk!
Kram Claudine!