fredag 18 mars 2016

Detaljer, vårljus och sånt



Jag är fasligt svag för keramik - i synnerhet om den är spröd. Det är precis vad min Sturehofkruka är. Vit. Spröd. Och i keramik. Min vita/ljusrosa hortensia blommar i all oändlighet. Nu är Mårbackas tid nära. Min vision har varit att plantera en Mårbackapelargon i en vit Sturehofkruka i hallen i huset. Så måste det få bli. Redan i helgen faktiskt. 

På tal om hallen har vi renoverat färdigt dörren in till toaletten. Det blev bara fel, fel och fel. Nu efter oändligt många omslipningar är den klar. Kika in i här imorgon snart igen så lägger jag upp bilder på den!

Har ni börjat påskpynta? Inser att jag desperat måste krafsa fram påskpyntet i helgen. Tor fick välja färg på fjädrar i affären. Dom blev inte vita och puderrosa om man säger så. :) Men men, klart ungen ska få bestämma! 

Inga kommentarer: