tisdag 5 april 2016

Spegel på väggen där!



Upp för trappan, hej å hå. Det första jag ser är min gula citron på trädet. Klar att skörda nu tror jag visst! Fin detalj på trappan, eller hur? Den kom verkligen fram när den gick från brun till vit. Jag lyssnade på många poddar när jag målade den sent om kvällarna. 



Min kompis Jennys föräldrar städade förrådet och tänkte slänga glasflaskan. Stopp och belägg. En riktig Madeleine-flaska och helt rätt i tiden, eller hur? Jag la en ljusslinga i den. Det skulle förstås vara väldigt vackert med en körsbärskvist eller trollhassel i den. 


Jo, det jag egentligen ville visa er är att det kommit upp en spegel på väggen. Den hade jag i mitt flickrum och har fått hänga med i alla mina hem.  :)


Detaljer som jag är så barnsligt förtjust i. Kärlek.



Enkel och elegant blus som jag fått av svärmor Elsa. Den passar till alla tillfällen. Finbyxa, jeans eller...



....till lite lösa och lediga men snygga vårbyxor.  Jag är verkligen så nöjd över hur fina våra spegeldörrar blev. Min tanke innan jag började renovera dörrarna var att måla dom vita. Som tur var avstod jag det. Nu ger dom ett personligt och unikt uttryck som jag går igång på. Det var helt klart värt att stå ute på tomten i gassande sol med poddar i lurarna och skrapa, skrapa och skrapa. Eller i mörker med en bygglampa och skrapa, skrapa, skrapa. :)

Inga kommentarer: