söndag 26 juni 2016

När moder jord knackar på




Ett långt men välbehövligt blogguppehåll. En hel del har hänt sedan sist. Allra mest har det inte hänt någonting. Eller, jag skulle snarare vilja säga att jag fått chansen att ladda batterier genom att läsa trädgårdstidningar och böcker i både självhushållning och kompostering. Jag grävt, grejat och donat i min trädgård. Vi har byggt en altan och haft barnkalas. Jag har varit glad, ledsen, orolig och skör samtidigt som jag varit stark och oövervinnerlig.  Jag har jordat mig och byggt upp något genuint. Ett lugn, en harmoni och en öppen famn för min favoritårstid sommaren. Jag har doftat så mycket på våra syrener och pioner där blomningarna avlöser varandra.

Vi har gått igenom stora som små saker. En av våra älskade katter somnade in i min famn så stilla. Jag beundrar denna lilla kisse som mötte döden så lugnt och ödmjukt. Det var så som om att hon välkomnade den, hon tackade för sitt och hon spann precis som vanligt när jag gosade in mitt ansikte i hennes lena mage en sista gång.  Jag saknar min lilla katt precis varje dag för hon var verkligen en trogen familjemedlem. 

Nu är det helg och inte vilken helg som helst. Det är midsommarhelg som vi har spenderat genom att lata oss i Hälsingland. Nu tror jag visst det är sisa sommaren som Tor kan bada i diskhon i köket. Nu måste han avancera till badbalja. Hihi.

Bloggen kommer att uppdateras under hela sommaren. Ni kommer att kunna klicka er in här en stund och bara vara ett tag.

Sommarpratet publiceras i början på juli och bloggen kommer bjuda på intervjuer och sommarkrönika.  Däremellan får ni ta del av mina husprojekt både hemma och i Hälsingland. Jag hoppas verkligen att ni är med mig i sommar!

Vi ses!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad vackert du skrev om Malou, denna lugna, betraktande,mysiga kisse.Det blir spännande att följa vidare på bloggen.Och interjuver,det blir kul att se dessa.
Kram Claudine!

Sara sa...

Finaste Madde,
Vad glad jag blev när jag såg att du uppdaterat bloggen 😊 Har allt klickat mig in här emellanåt. Tänker på dig ofta, min fina härliga vän.

Vad ledsamt att höra om Malou. Fint ändå att hon fick somna in stillsamt.

Var rädd om dig, fina underbara Madde.

Många kramar, Sara ❤️