söndag 17 juli 2016

Kortslutning Berglund!





Äntligen harmoni vid vår matplats i köket. Det har varit ett bombnedslag i hela huset. Äntligen är all el i det här gamla huset nydraget. Det har grämt en i flera års tid och nu har vi äntligen fått det gjort. Det har varit sladdar, sladdstumpar, det har legat förpackningar med strömbrytare och uttag lite varstans, sågspån överallt, gardiner slängda till höger och vänster. Plus alla leksaker i form av dinosaurier.

Dessutom har det varit skitväder i en vecka så man har tvingats leva i detta kaos. Om det är något jag inte blir lycklig av så är det kaos. Kortslutning i Berglunds huvud. Huva. Idag fick jag alltså städa och strukturera. Pust.

Jag fick sådan städfeeling och torkade ur alla köksskåp, lådor, skafferi, ja rubb och stubb. Jag blev så peppad att jag bakade bröd och blåbärspaj som den bullmamma jag är.

På köksstolen ligger en rund, mysig ljusgrå ulldyna som är så mysig att sitta på. Hortensian blommar med all kraft. Matplatsen blev precis som jag hade tänkt - trivsam. 

Inga kommentarer: