fredag 7 augusti 2009

Rät maska, avig maska, hur var det nu igen?


Ni ser helt rätt! Jag har börjat sticka! Det är varmt ute och jag har börjat ägna mig åt vinteraktiviteter. Men om jag ska vara klar till vintern måste jag helt enkelt börja nu. Jag har köpt mitt ekologiska garn på Panduro, men det går säkert att hitta billigare. Jag gillar mitt vita ullgarn, lovely! Ni kan väl alla gissa vad det ska bli? Exakt, ett kuddfodral. Ibland glömmer jag bort hur jag ska göra, då får mormor rycka in som expertis. Med en fusklapp till min hjälp går det mycket lättare. Men det gäller att gömma mitt mästerverk när jag inte stickar, katterna tycker det är jätte kul att trassla sönder allt, det har jag fått erfara. Kram Madeleine

4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Ja, det är nog smart att börja i tid med det stickprojektet. Annars brukar det ju vara sådär att man tror att det ska ta tre kvällar att sticka en kudde. och det gör det ju väldigt sällan.. Jag vill minnas att jag virkar bättre än jag stickar.. eftersom det kommer att bli en del resande i höst vore det nog läge att påbörja en virkning, det är ju lätt att ta med sig. om man nu får ha virknålar i handbagaget?

Men i helgen blir det storloppis, mera målande och sypyssel. Har just gjort lite klipp på Ohlssons som hade halva priset på reapriset. Mums ;-)

Lotta är toppen! Verkar vara väldigt skojigt att vara henne, inga ledsamheter vilar längre där och dessutom lyckas hon alltid göra bästa möjliga av alla situationer.

Luiza sa...

Hej!
Vad ambitiöst av dig att sticka, jag brukade tycka det var jätte kul , när jag väl höll på med det, men nu har jag glömt...
Det ska bli roligt att se resultatet. Duktigt av dig att använda eco garn.

Katter och garn, nja, det kanske inte riktigt är en bra kombination...

Skönt också, att du har din mormor , som kan rycka in när det behövs.

Jag ska också börja pyssla hemma, nu när det är en vecka kvar av semestern.
Några småutflykter väntar, men annars är vi nog bara hemma.
Kramar/Luiza

Anna tassar in.. sa...

Ja men då kan jag beställa en sedan Madde..jag bara älskar en sortens garn..du jag har en kofta i precis sådan ribbstickning..samma färg med..som jag har under min bruna väst..tant Brunn du vet..kram på sig lilla Madde vid flitens lampa..

messan sa...

Kul att du börjat sticka och att du gillar det. Det är det viktigaste:) Vitt är bästa färgen i hemiredning, målar allt härhemma...å lite till;)
Kram messan