måndag 4 oktober 2010

B som i Bagare Bernklint!





Bagaren Linda!






Somliga är beroende av kaffe, cola light eller cigaretter. Själv är jag beroende av juice. Gott.



Igår träffade jag min bagarvän Linda. Vi var på Saltå Kvarns nyöpnnade butik på Södermalm i Stockholm. Himlans praktiskt och kul tycker jag eftersom det blir så långt att åka ut till Järna. Även om det är en väldigt trevlig utflykt i sig. Nåväl, jag köpte juiceflaskor och en födelsedagspresent i butiken. 
.
Bröd behövde jag inte köpa, Linda försåg mig med två stora limpor som hon bakat. Sedan igår kväll har jag ätit förstaklassigt bröd i mycket stora mängder. En aha-upplevelse i munnen. Sedan åt vi brunch på ett hippt ställe på Södermalm. Allt är hippt på söder, nästan lite väl stereotypt hippt. Men nu ska jag inte vara sån. Kolla in bloggen om en stund, det kommer mer bilder...
Kram Madeleine

Obs! Eftersom jag känner flera som heter Linda blir den här Linda Bagaren Linda. Det blir enklast så. För er. För mig. För bloggen.

1 kommentar:

axelina sa...

Bra tips, dit ska jag göra en utflykt!:)