måndag 7 mars 2011

Hemma hos!


Det var en alla tiders journalist/fotograf hemma hos mig idag så därför har jag varit dålig med att uppdatera bloggen! Igår "fixade och trixade" jag i hemmet. Inte helt enkelt med ett urblåst kök som dessutom är fuktskadat så en stor fläkt står och brummar. Dessutom står det nya köket i vardagsrummet och väntar på montering. Samt en trappa som är målad vit till hälften. Ni förstår renoveringskaoset. Men jag lyckades möblera och göra riktigt fint igår i alla fall. Jag ska visa er när det kommer i tidningen i vår! Spännande!!!

De vackra tulpanerna fick jag av min nyfunna vän Simone och hennes pojkvän på utställningen i lördags. Ramarna spikade jag upp på väggen igår eftersom det var så tomt på väggen. Två tomma ramar och en mycket gammal svart ram med en bild på katterna passar finfint. 

Pallen har jag målat vit och häftat fast ett  brunt framstycke som jag stickat. Det var egentligen tänkt att jag skulle göra en kudde men det blir det säkert till hösten då jag ledsnat på att ha den som dekoration på pallen. 

Lampfoten har jag köpt på loppis och sprayat vit. Lampskärmen köpte jag billigt på Ullared. 

Tack fina ni för alla kommentarer! Jag svarar ikapp så fort jag kan.
Kram Madeleine

4 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hej vännen!
Ååå vilken tidning blir det? Spännande lät det iaf.
Blir garanterat bra bilder då du är en hejare på att styla och fixa :)

Kramar

FaB Keramik sa...

Vad härligt det låter med din utställning, hade jag ine bott 20 mil bort hade jag dykt in å tittat och fikat på allt det där goda!
KRAM på dig!

Monkan sa...

Hej, här är jag, hon som fastnat för bilderna i din blogg och ville se mer :) och så fina de var, och så fint du fixat med allt.

Kul idé med stickat överdrag till pallen. Det är ruggigt snyggt med stickade grejer i hemmet, det har jag också tänkt göra, men det är mycket som konkurrerar på vill-göra-listan :)

Lina sa...

Hej!!

Gud vad fint du gjort till utställningen, hade gärna varit där...

Vad kul med tidningen, det är många som gör hemma-hos-repotage nu för tiden... Det kommer att bli super!!

Vad skönt att du blivit MadeleineLycklig på riktigt!! Jag ska försöka jag också men jag tror att jag hellre vill bli LinaLycklig... ;)

Ha en bra dag!!

Kram*