måndag 7 mars 2011

MadeleineLycklig!


MadeleineLycklig
Sista Delen!
Så kom äntligen Jag själv till insikt!

Jag vet inte varför jag inte har tänkt på det - förmodligen för att det är så enkelt. Tänk att det ska vara svårt att tänka enkelt. Konstigt. Det var i lördags som jag hade ett sådant bra samtal med min nya vän från kören och hennes pojkvän som jag kom till insikt. Deras ord fick mig att förstå. 

Det är helt okej, till och med bra att tillåta sig själv att få panik, må dåligt, vara ledsen. Känn känslan men identifiera dig inte med den. Du är inte paniken, du känner den bara.

"Jaaa men vad ska man göra just då när man känner sådan panik" säger jag.
"Du ska inte göra någonting" får jag till svar.
"Jaaa, men vad ska jag göra för att hjälpa en person då, säger jag.
"Du kan inte göra någonting. Du kan bara vara sann mot dig själv och älska dig själv", får jag till svar.

Jag har aldrig fått något bättre svar. Att göra i n g e n t i n g. Såklart. Så enkelt! Man måste faktiskt inte alltid kämpa, tänka positivt och tänka om för att bli lycklig. Hemligheten ligger snarare i att inte strida i en kamp mot sig själv och tvinga bort vissa känslor som bara måste fram.

Med det känner jag mig klar med MadeleineLycklig. Jag har fått mitt svar - det är en stor lättnad. Att göra i n g e n t i n g ! Yes! Lycklig! Tack! 

4 kommentarer:

dagliga smulor sa...

jag gillade verkligen "att känna känslan,men inte identifiera dig med den" bra där !

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Det är fantastiskt när något faller på plats som man har funderat över, kämpat och brottats med. Jag tror att oftast gör man det svårare för sig själv än vad det egentligen är. Som i ditt fall - att göra ingenting. Njut av din insikt. Må väl.

Kramar Johanna

netttan sa...

Bra bild som kan kallas "livet" och text som är talande!

Jenny sa...

Nu hittade jag hit också! Du skriver så otroligt klokt Madde! Är verkligen imponerad o inspirerad av dig. Ska göra mitt bästa för att ta till mig dina goda råd.

Kram
Jenny