tisdag 29 mars 2011

Något till dörren.


Igår var jag ute och plockade björkris till min nya dörrkrans. Vanligtvis hittar du grenar som fallit naturligt till marken under björkar och dom är perfekt mjuka, formbara och lätta att jobba med. Däremot är det alltid att föredra att ta med sig en sekatör så att man kan klippa till sina grenar på plats. 

Jag formade min krans till ett hjärta med hjälp av en stomme i tjockare ståltråd.  Det blir dekorativt med natursnöre som också håller kvistarna på plats.
Kram Madeleine

8 kommentarer:

Unknown sa...

Fint hjärta :)
Att gå på mässan måste ha varit en vitamininjektion för kreativiteten
Kram Maria

Vikeskärs hem och vardag sa...

Heej!
Det var ingen rolig upplevelse, tack och lov gick det bra.

Jaa det får bli en svart soffa! Hoppas kunna köpa den snart och jag tror det blir en med en schäslong på.

Den där mässan verkar ha varit kanon.
Jag tror banne mig att nästa år ska jag gå på den. Gillar allt det gröna i möbelväg, vaser och det gröna mot lerkrukorna. I år ska min balkong gå i grönt, brunt och med röda, vita och rosa blommor.
Vad blev det för fröer?

Kraam kraam

Anna Eleonor sa...

Underbart tjusigt hjärta!

Gardenhouse sa...

Kul att få följa med dig på trädgårdsmässan och se vad som fanns där!
En så super söt dörrkrans du gjort, skulle behöva en ny jag med sedan grankransen eldats upp.
Kram Sussi

Hildas hem - Sofia sa...

Jag har funderat över att göra sådana till vår ytterdörr men inte kommit till skott ännu. Ditt inlägg gav mig en liten spark i rätt riktning. Nu är det bara tiden som sätter käppar i hjulen :)

Du har verkligen fått din krans jättefin!

Hoppas att du får en fortsatt fin kväll!
Kram Sofia

Monkan sa...

Åh sån fin krans du gjort, en sån skulle jag gärna vilja ha på dörren. Det är när man ser sånt här som det inte är kul att bo inne i stan... man kan ju liksom inte bara gå ut och knipsa kvistar i nån park...

Härliga bilder från trädgårdsmässan, många mysiga miljöer. Jag kanske borde gå nästa gång, och låtsas inför mig själv att jag har en trädgård :)

Jaaaa, påsk = påskodis så klart! Åh vad jag längtar till goda påskskum! Och jo det har faktiskt blivit lite mindre kallt på jobbet. Det är ju framför allt nere i entrén, och restaurangen där nere, som det är, varit, väldigt kallt, men nu har jag faktiskt kunnat gå ner och äta lunch ett par gånger utan att ha tjock kofta på. Måste vara ett vårtecken :)

Emilias sa...

Hej!
Så fin kran du gjort!! Underbar :)

Tack, det är bara bra med mig :) Sitter här med en kopp te och ska försöka komma igång med lite plugg är det tänkt... Lite segt idag!

Hur är det med dig?
Kramkram

Anonym sa...

så fin! nåt sånt skulle jag vilja ha på vår dörr också...