torsdag 19 april 2012

Jenny hälsar på!

 

 

Idag ska jag ha middagsbjudning för min nya kompis Jenny. Vi gick i samma klass i grundskolan och fick kontakt igen förra våren. Att träffa Jenny igen var som att göra ett fantastiskt människomöte.

Jenny är vacker och smakfull. Hon är ödmjuk, varm, humoristisk och mycket intelligent och till yrket är hon jurist. Hon är sådär stencool och jag beundrar henne!

Människomöten är häftiga och jag samlar på dom varsamt i en sidenask i hjärtat. Dessa möten känns speciella då man når varandra på något vis.

Man kan liksom prata om ett blommigt mönster på de nyinköpta servetterna, för att i nästa stund beskriva och helt öppet beskriva en känsla, en sorg, en glädje och något känsligt spontant och ärligt. Samtidigt som man kan prata om jobbiga saker blir man så glad och inspirerad av ett sådant människomöte. Man har blivit berörd och just den känslan ska man vara medveten om.

Såklart kan inte alla människor hamna i en sidenask i hjärtat. Däremot kan man alltid le, tycka att människorna är helt okej, acceptera deras närvaro och tacka för alla fina härliga själar som redan finns i sidenasken.

Hajar ni? Man väljer själv vem som får den äran att förgylla dig med kärlek och glädje.

Kram Madeleine

7 kommentarer:

messan sa...

Tack sötaste du<3.
Det ser så fint och inbjudande ut...vill komma jag med:).
kramar om dig

Ekenäsliv sa...

Du skriver så vackert och berörande… Vackra tankar!
Ha en fin dag!
Kram Anna

Mjuka sa...

Så fina ord du skriver om din nyfunna vän.
Ha en fab kväll!
Kram Malin

Jenny sa...

Fint skrivet, förstår hur du menar ;)
Hoppas ni hade trevligt, kram Jenny

Carina Sjölund sa...

Hoppas du hade en fin dag med din vän :)
Kramen på dig♥

Anonym sa...

Åh, vilken fin komplimang till Jenny! Du har så rätt om människor. En del älskar man, en del tycker man om,en del förundras man över och en del som du skrev accepterar man. Hmmm... vad klokt!
Kram Claudine!

jenny sa...

Nämen nu blir jag både rörd o glad! Vilka fina ord, blir alldeles varm! Jag kan bara säga detsamma om dig! Helt fantastiskt att få träffa dig o ta del av din värme, din positiva energi o din härliga person. Tack än en gång för en berikande o helt underbar afton, det gav mig energi för en hel vecka. Minst!

Stor kram
J