onsdag 18 april 2012

Kelig blir stöddig!


Det här bordet ska upp till Hälsingland men jag njuter av det så mycket som det bara går. Tycker det är så fint här hemma i sovrummet. Men vi har redan så många bord! 


Katten Melina är en kelig katt som vill helst vara inomhus. Så fort hon kommer till Hälsingland blir hon som förbytt. Hon har bara tid att komma in för att äta. Hon "kaxar" om en rar katt springer förbi på grusvägen. Annars fäktas hon med löv, sitter och spanar uppe på Christers grävmaskin eller skuttar in i boden och sedan ut igen. 

Här hemma pratar Melina massor, säkert berättar hon helt fantastiska historier  om sina "hävda sig" fasoner gentemot grannkatterna i Hälsingland. Vad vet jag? Till svar från hon varma smekningar på magen, kli på hakan och rara ord. 

Kram M a d e l e i n e

3 kommentarer:

lillstinta sa...

Åh, det låter som vårglad misse det. Mina två tittar besviket på snön idag som faller ner, då det än dröjer innan det blir öppet vatten och de kan flytta ut till vår paradisön. Och precis så gör dem, fäktar med löv, springer kors och tvärs och får nästans dras till matskålen, Lycka är väl det :)

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Tack tack! Vi är otroligt nöjda med köket. Blev precis som jag ville ha det. Luftigt och plats för fina och praktiska saker.

Superfint bord, förstår att du gillar det. Jag längtar tills vi bor större, då ska jag ha en sånt fint bord i varje rum. :)

Hihi, ja nog pratar Melina om Hälsingland. Och så tror hon nog att ni förstår när hon får kel tillbaka. :)

Kramar Johanna

Sofi sa...

Hej!

Så fin hon är Melina!
Hon verkar vara en mycket lycklig katt också:)

Förstår att du gillar bordet, det får mig att tänka på ett gammalt slagbord som står i vårt förråd i väntan på att bli målat. Ska ta tag i det..

Ha det bra!

Kram kram