tisdag 25 december 2012

Människomöte / ängel


Många fina saker på en och samma bild. Ett fotografi från när mamma var liten. En sten, en pendel och en ängel. Allt ligger på mitt sängbord som en vacker symbolik redo att användas när man känner för det.

Det fina ängeln fick jag av en kollega som jag tycker jätte mycket om. Det är så otroligt inspirerande att träffa en spegelbild av sig själv fast ändå så olik. 

Hon utstrålar lugn, värme och glädje. Hon drömmer precis som jag om livet på landet, trägolv, sprakande eld, grusvägar, en skara höns, grönsaksland som försöjer hela familjen, gå loppisar och äta god nyttig mat. 

Dessutom är hon en natur och yogamänniska precis som jag. Ni förstår själva, jag har gjort ett människomöte man inte trodde man kunde göra men så gör man det i alla fall. 

Det är en härlig känsla att låta sig få bli inspirerad av en människa samtidigt som jag hoppas kunna inspirera tillbaka. Det blir en jämvikt istället för att enbart en människa vägleder och inspirerar så blir det en "inspirationskommunikation". Ett givande och tagande. 

Halleluja. Av henne fick jag hur som haver denna söta lilla ängel som gör mig mycket glad. Tack. 

Nu är jag i Hälsingland. Mina ambitioner är att åka spark, elda i kaminen, läsa mina böcker, skotta snö, kanske ta en bild eller två samt öppna den flotta chokladasken som jag fått. 

Jag tar datorn med mig men har inget internet som fungerar. När vi hälsar på hos hälsingefolk så passar jag på att blogga då så håll utkik!

Kram Madeleine


2 kommentarer:

dagliga smulor sa...

Vill önska dig en en riktigt härlig jul. Åk spark för mig med, vår hade gått sönder. :o( Kram !

Jessica sa...

<3 <3 <3