fredag 25 januari 2013

Fredagskrönika!




SE MIG! HÖR MIG! BEKRÄFTA MIG!

JAA! Katterna. Så mysiga, roliga och humoristiska. Älskar katterna.
NJA! När katterna har sönder vackra vaser och glas som jag verkligen tycker om.
NEEJ! När man klockan fem på morgonen måste ta hand om ett helt sovrumsgolv med glassplitter och vatten efter att katterna (Melina) vält ett kvarglömt glas fullt med vatten.

Nej, nu jäklar ska jag skriva något spydigt om startsidan på facebook med alla uppdateringar som facebookvänner gör. Ni vet sidan där man lägger upp lite väl onödig information, gärna med en tillhörande bild.

Det skulle kunna låta så här:"Yes, äntligen fredag, det ska firas med en kanelbulle med kollegorna".

Så kan alla ens vänner (alla är inga riktiga vänner på facebook, många är bekantas bekanta)  läsa detta. Lite som på en blogg eller twitter fast utan egentligt innehåll.

Fast så kom jag på att jag tycker om att se mobilbilder från när någon står vid en lång incheckningsdisk på Arlanda eller att någon annnan skriver att denne har ”sååååå” tråkigt och är ”sååååå ”irritrad på pendeltåget som är hundra miljoner timmar försenat. Hur jag nu kan tycka det är trevligt, men si det tycker jag.

Jag kan se om grannarna checkar in hos varandra. Då kan jag säga till Christer ” Nu är dom där, dom dricker vitt vin”. 
Då kan jag gå till fönstret, sträcka lite på mig och konstatera, jo där sitter dom. Christer ”hmmar” fullständigt ointresserad men jag scrollar vidare.

Jaså, se där, han tränar.
Jahapp, hon jobbar kväll.
Va? Har den bytt relationsstatus? Åh fan.
Ååh, dom är på weekend, mysigt.
Okej, denne har fått sova tre timmar i natt.
Jaså det regnar . Mycket intressant!
Eftermiddagsfika på jobbet med en bild på kaffe och bulle.
Grannen har skaffat kattunge.
Biobesök med underbara vänner vars facebooknamn är länkade.

Jahapp då vet man det!

Det är som att ta del av offentligt skvaller som inte är något skvaller eftersom man frivilligt lägger upp informationen. 
SE MIG! HÖR MIG! BEKRÄFTA MIG! Så jag bekräftar och trycker på gilla-knappen. Ibland. 

2 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Hej fattar precis va du menar. Har inte fb men har börjat med instagram. lätt beroendeframkallande, varför? Man kan ju lika lätt ta upp telefonen o skicka ett mess eller varför inte slå till o ringa till nån!
blir ju nästan förvånad när nån ringer mig o bara småsnackar så där. Ne de händer inte så mycket längre. Varför har vi inte mera socialt umgänge, varför kolla på diverse apparater vad vänner har för sig?

Ja du teknikens värld är inte bara positiv. Vill sitta o snacka med vänner o mumsa på brieost o bara va.
Ska på sån där kom-över-vi-äter-nåt med mina 3 bästa vänner nästa måndag. Ska bli såå kul!

Ha en skön helg
kram kram camilla

dagliga smulor sa...

Haha, ja idag spydde Caesar rakt ner i min cykelkorg på morgonen(som var full med saker), tack för den! Dom är ju för charmiga.....