torsdag 17 januari 2013

När det genuina förvandlas till knarkarkvart!


Boken Humlans Herbarium är en helt gudomlig bok som jag fick när jag fyllde år. Det finns till och med plats för att pressa växter i den. Den är dessutom mycket vacker och står därmed framme som ett stilleben. 


Jag har köpt en förpackning med ganska så dyra men ack så vackra kort på bokhandeln i Sigtuna. I den butiken kan man hitta fina ark och brevpapper som har klass.


Jag har några ark med klistermärken som jag tycker kan vara trevligt att klistra på kort eller paket. Här sticker en charmig kattsvans fram. Typiskt katten Melina att alltid vräka ut sig över allt man använder just för stunden.


Har lånat två underbara böcker från biblioteket som handlar om svenska ödehus med intressanta texter och bilder. Böcker som faller mig helt i smaken! 

Både jag och Christer älskar gamla bortglömda hus full av potential. Vi skulle hellre besöka övergivna hus men det har vi nog redan gjort till alla hus vi vet om. Det kusliga med övergivna hus är inte att de är gamla utan att de istället  verkar fungera som knarkarkvartar.

Jag och Christer var nog byggnadsvårdare i vårt förra liv eftersom vi är väldigt mån om att bevara gamla fina skatter. 

Kram Madeleine

2 kommentarer:

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Känner igen det där med ett husdjur som vill vara med där det händer. Sitter jag i soffan med datorn i knät har jag någon som dreglar ner tangentbordet på en sekund. :)

Jag tycker ödehus är läskiga och sorgliga, att man bara kan lämna ett vackert hus till att förfalla. Det fattar inte jag!

Åh, tack så mycket för allt fint du skrev om mig i några inlägg ner. Det förklarar varför jag helt plötsligt hade en topp i besökskurvan. :) Blir alldeles rörd! Och jag skulle jättegärna vilja träffa dig! Jag tror vi kommer bra överens. :)

Kramar Johanna

dagliga smulor sa...

Oh, dom måste jag också låna! Mitt drömhus är just ett ödehus.