söndag 13 januari 2013

Nytt hos fröken Berglund!



Så har de vackra tallrikarna kommit upp på väggen. Såklart att dom ska sitta där!



Liksom tavlorna. Vackra vykort i nymålade ramar. 


Det gör sig fint med tavlor ovanför kaffemaskinen. 




Igår kväll bakade jag en chokladkaka med blåbärsmousse som vi fikat hemma hos min mamma idag. Jag hade bakat chokladtoscakaka och pecankakor också. Mums!

Blåbärskakan är ett recept från en av mina absoluta favoritbloggar som har d e t. Något som är unikt  och mycket ovanligt är att få fram personlighet och själ i bilder. 

Det är underbart att så många fotar och skriver idag. Att alla kan vara skapande människor. För att kunna ta det ett steg längre, att förmedla vidare något själsligt krävs det att man har det skrivna ordet och bilden som uttryckssätt. Så att känslan kommer helt till sin rätt.

Bloggaren Johanna lyckas med just det och jag blir så imponerad och inspirerad av henne. Hennes ord och djupa tankar varvas så fenomenalt med inspiration från både hemmet och i matlagningen. På kuppen känns det som om att jag lärt känna hennes hund Marley genom bloggen. 

Om jag skulle träffa henne i verkligheten skulle jag känna mig hedrad. Jag är helt övertygad om att det skulle bli ett sant människomöte.  Bloggen  Hemtrevligt hos Johanna hittar ni genom att klicka HÄR.


Här är mina kuddfodral som jag pysslat med i veckan. Jag tycker det är så roligt att sy!

När jag inreder i mitt hem gör jag det med föremål och färger som tilltalar hjärtat. Former och mönster ska överrensstämma med mitt inre, min personlighet och sinne. Jag vill bo i ett hem som är mysigt, tryggt, hemtrevligt och inspirerande. 

Jag försöker alltid att skapa en tidlös grund, alltså ett hem som kan vara i förändring med grunden är tidlös. Det vill säga, att det ska vara lika klassiskt vackert om fem eller tio år. Något som är tidlöst är alltid vackert och går aldrig ur tiden. 

Kram M a d e l e i n e

2 kommentarer:

Kickan Style sa...

I slutet på maj borde vår nya familjemedlem titta ut. Men man vet ju aldrig... kanske det blir först i juni!:)

Ha det bra!
Kristina

messan sa...

Så glad jag är för din skull eller rättare sagt för er skull. Ett nytt liv och ett sommarbarn med :). Förstår arr lyckokänslorna och vår känslorna finns inne i dig.

Du blir en fantastisk mamma <3.

Varma kramar från mig till dig