lördag 19 januari 2013

Rim!


Jag tycker min mormor skriver vackert så därför har jag sparat både juletikett med tillhörande garn.



Min mamma har lärt sig virka små blommor och jag har fått flera stycken. Lyllo mig.

Min mamma skrev rim på julklapparna. Väldigt ambitiöst och duktigt. Hon är duktig på att skriva och rimma. 

Så här kunde det låta:

"Nu slipper du huttra och frysa
med den här kan du mysa."
(Vacker ullfilt)

"Lent för kroppen 
ja, det blir toppen!
En lur eller sova för natten, 
det blir mysigt även för katten."
(ljuvliga och lyxiga påslakan i satin som jag inte visat på bloggen än)

"Det här gör att du blir inspirerad
sätt igång att planera och fantisera."
(Prenumeration på tidningen Gård & Torp).

"Jo en torris vill man vara
- använd den här bara"
(Sköna randiga badhanddukar som jag ska visa på bloggen inom kort)

Kram Madeleine





Inga kommentarer: