fredag 1 februari 2013

Fredagskrönika!







 Här får du Madeleine Berglund!

JAA! Har ni sett den där skojaren i tv-reklamen för ÖB på tv? Han som drar ordvitsar precis allt? Jo, jag vet han är jätte fånig. Men jag tycker han är underbar och det är nog för att jag jämför honom med ÖB i Märsta.  Jag kräver inte att personalen ska vara lyckliga dom får vara hur olyckliga om dom vill. Men tänk om man någon gång i ens liv kan gå in där, ställa en fråga till en som jobbar där och bli bemött med ett svar istället för suckar och bistra miner. Det vore grejer det!

NJA! Modeprofilen Per Lärnström som blev tv-programledaren Per Lärnström. Fråga mig inte hur.  Han har bland annat fått ta över stora tv-program som Parlamentet och Idol och det har ju inte gått så bra kan man säga. Så då får han ett nytt tv-program, ett nytt och ett nytt.  Jag vet faktiskt inte hur det går till? Vad är grejen med Per Lärnström?  En fråga som troligtvis saknar svar.

NEEJ! Lulu i Äntligen hemma. Nej, jag gillar absolut inte hennes inredningsstil för det är just det, hon gör det inte med stil. Om jag ibland kan ha lite bråttom när jag pysslar och renoverar så är det absolut aldrig i närheten av Lulu. Slafs och hafs.





”Jag ska starta en blogg och där ska jag skriva en krönika. Då ska jag skriva om när du äter karameller. Jag tror inte riktigt du förstår innebörden av när du äter hårda karameller” säger Christer.

”Vad ska det stå i den krönikan?” undrar jag.

”Men…ehhh. Jag kan ju inte komma på någonting bara sådär.
Du låter som en stenktross men samtidigt som när en häst äter sockerbitar.
Lägg till smask och knaster till detta frenetiska och hysteriska tuggande.
Som om att karamellen har gjort dig någonting. ” fortsätter Christer.

”Låter det inte gott då?” frågar jag.

”Jag tycker mer synd om karamellen.
Tänk alla hårda karameller där ute som riskerar att hamna i din mun mellan dom där tänderna på Madeleine. Ojojoj” säger Christer.

Om jag vore fruktiga karameller i en glasburk från ÖB i Märsta skulle jag bli överlycklig över att få komma hem till mig. Bort från personalpacket på ÖB som pratar privata mobilsamtal i kassan och suckar när kunder gör sig besväret att störa personalen med en fråga.

Att få vara en fruktig karamell och få komma hem till Madeleine och bli så innerligt uppskattad för sina former och smaker varje dag. Att få sprida sådan lycka efter en arbetsdag.  Tacksamhet är rätt ord. För så är det nämligen på den här bloggen. Berglund har sista ordet!

5 kommentarer:

RackarTuss sa...

Hej - jag har "skrivit om dig" i min blogg - utan att skriva att det är du och din blogg, men ändå ;)

Må gott!

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Haha, underbart!!

Idag rensar jag! Jag har inte ens kommit till vinden och soffbordet är överfullt med grejer vi inte använder eller har tröttnat på. :)

Ha en bra helg,

kramar Johanna

Anonym sa...

Hej! Ha ha, riktigt rolig krönika, karamellerna är säkert lyckliga hos dig, det tror jag med!
Kram Claudine!

Madeleine Berglund sa...

Ja, dom är så lyckliga, känner det på mig!!! Hihihi.

Madeleine Berglund sa...

Ja, dom är så lyckliga, känner det på mig!!! Hihihi.