onsdag 13 februari 2013

Jag trallar! Tralalala


Det är svårt att veta ibland om bebisen i magen sover eller är vaken. Jag har i alla fall börjat spela Majas sånger för honom. Ibland vet jag inte riktigt vad jag ska tala om med honom. Det finns ju så mycket att säga fast samtidigt ingenting. Ska jag prata om universum? Änglar? Husmanskost? Hälsingland? Charmen med loppisar? 

Där han kommer ifrån, ja alla andra bebisar också för den delen, dom är så medvetna om universum och änglar redan. Det är på något sätt där deras hem varit tidigare. Så ska jag komma och förstå mig på och förklara änglavärlden. Det blir lite tokigt.

Husmanskost och loppisar, det är inte så mycket att tala om - det bara är.  

Nåväl, jag sjunger mina sånger och i helgen ska jag köpa prismor till den andra mobilen som jag gjort.  Förresten så tror jag att han tycker om semlor. 

Kram Madeleine

6 kommentarer:

Browneyedgirl sa...

Så mysiga visor =)
Tror jag det att semlor är poppis *hihi* Vem gillar inte det =)
Stor kram och ta hand om dig!

Vikeskärs hem och ting sa...

Linnet är köpt på Vero Moda, de har massor av olika fina färger på dessa och en klar favorit hos mig.

Haha, den var bra, han trivdes nog inte med det.
Men du borde få kuddfodralen idag.
Jodå pengarna kom in :)

Guud vad kul det lät med en sådan utflykt. En utflykt i riktig Madeleine anda.

Önskar dig en bra dag idag, redan onsdag, snart helg jihaa :)
Kram

Marie sa...

Hehe så charmigt =D

ja, sådana där tröja är tokfint, har någon liknande jag med, men det var snyggt med blått, snyggt att ex ha beige chinos till eller så =D
kramar

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Haha, bra med en semmeltokig pöjk! Å, jag är uppvuxen med Majas Alfabetssånger! Jag och min syster kan fortfarande idag sitta och sjunga bokstav för bokstav. Jag gillar H-sången!

Nämen spöken och sånt är intressant, kanske får sno fjärrisen från Andreas. Hmm...eller inte, tur att play finns. :)

Nästa gång (typ andra gången i mitt liv) jag åker till huvudstaden blir det ett besök där. Och så vill jag träffa dig förstås!

Kramar Johanna

messan sa...

Låter som den lille i magen har det gott - riktigt hemtrevligt och så mysigt.

Glädjs med dig <3.

Sjung vidare nu....tralla la.
Kramar

Marie sa...

Hej, ohh haft en jättetrevlig kväll med gott och tacos, mums =D

Kramar