söndag 3 mars 2013

Söndag i bilder!


Solen sken när vi åt frukost vid köksbordet imorse.


Vi fikade svärmors goda bullar.


Honungsmelon, vindruvor och jordgbubbar. 


Jag är en stor juiceälskare.


Vi åt fruktbröd från saltå kvarn med god skinka.




Efter frukosten åkte jag till Slottsträdgården Ulriksdal tillsammans med min mamma och mormor.


Där fanns det mycket fint att titta på. Fröer, lite påskpynt, vackra kort och en båge för en växt att slingra på fick följa med hem. Jag har fotat allt idag så ni ska få se.


Den runda katten var där. Jag klappade den inte för en gång bet den rackarn mig. 


Jag klappade Melina när jag kom hem istället. Hon låg i solen på sängen och bits garanterat aldrig.


Malou solade också. Jag kliade henne under hakan. Det gillar hon.




Christer gräddade våfflor så jag kunde sätta mig vid dukat bord och mumsa lunch.  Vaniljglass, sylt och min hemmagjorda kolasås. Så himla onyttigt men så himla gott.


Solen sken och jag blev glad när jag blickade mot köksfönstret med en våffla i käften. 

En pelargon som jag övervintrat i lägenheten har börjat blomma. Jag säger bara en sak: "Välkommen lilla blomma".


Pelargonerna från förra året är frodiga och har börjat växa. Hasselfors pelargonjord, soligt fönster, vatten och omsorg är finfina grejer. Rekommenderar! 

Kram Madeleine







4 kommentarer:

Marie sa...

Ohh så fina bilder, er dag hade jag gärna joinat =D

Ekenäsliv sa...

Låter onekligen som en urmysig dag!!
Jag har promenerat med svärmor och satt näsan mot solen, ljuvligt!!!
Kram Anna

Anonym sa...

Himmel vilken underbar söndag!

Kram Maria

Anonym sa...

Vilken trevlig söndag det ser ut att ha varit! Jag har också några sticklingar från min Mårbackapelagon som börjar ta sig ordentligt och ska snart få ny jord så att de kommer bli stora och fina.

Gällande Malmö så har den staden på antikten, den ruffa och bohemiska stilen hittar man inne runt omkring Mällan och Folkets Park. Väljer man Dockan och Västra Hamnen är det bara nyproducerade bostäder vid havet som är allt annat än rufft och bohemiskt ;) Jag föredrar såklart Möllan framför allt annat ;) Kram från Ystad