söndag 17 mars 2013

Vi har gjort en ampel!





Jag och Christer har gjort en ampel. Det började för ett tag sedan att jag fick en idé om att jag ville ha en ampel i sovrummet till min söta vildpelargon.  Jag har letat ampel som en galning i såväl butiker och på nätet. Inte en ampel i sikte. 

Samtidigt är man så ivrig att få skrida till verket med sin idé. 
Så kom jag på att vi köpte en kakelborr förut för att kunna göra kakfat av loppistallrikar. I nästa tanke kom jag på att Christer borrat hål i botten av ytterkrukor åt mig med just den borren. 

Yes! Vi kan göra en egen ampel. Som tur var hade jag den här fina keramikskålen som jag köpt på loppis för en sisådär två år sedan.

Sedan ritade man bara ut vart jag ville ha hålen. Christer borrade hålen i skålen och satte upp en krok i taket. 

I fredags satte vi upp den och jag fick trixa lite för att den skulle hänga rakt. 

Det hela blev mycket tjusigt och billigt dessutom. En hemmagjord ampel, tja, varför inte.

Kram Madeleine

7 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Hej där vart ju suuuperfint!
Ja vissa saker hittar man inte o varför inte tillverka själv.
Bra med händiga karlar, ja ja vet har sagt de förut :)

Kram Camilla

Sofi sa...

Hej Madde!

Jättefin ampel!
Ser att ni hade en fantastisk dag igår med, du och Annika. Kul!

Du frågade om vårt utvecklingssamtal, tidigare har vi skrivit nästan bara utifrån barnen och målen såklart, men nu skriver vi mycket mer utifrån verksamheten, mer utförligt hur vi jobbar med normer och värden etc. Det ställer högre krav på oss (jättebra om du frågar mig, äntligen!:) och föräldrarna får en större inblick i vår verksamhet. Självklart handlar det mest om barnen fortfarande:)

Ha en fin Söndag!

Kram Sofi

Petra sa...

Tjusigt;)

Anonym sa...

Dina fina idéer tar aldrig slut och bra är det, då får jag
ju en massa tips. Skulle behöva låna din man ett tag,
han är ju jätteduktig.
Jättefin ampel, den blev verkligen snygg.

Kram från Monica

Marie sa...

Ohh så kreativt och tjusigt =D

Madeleine Berglund sa...

Tack! Ideérna är det då verkligen inget bristvara på. :) Nu har halsont gjort att jag inte kan gå ner i snickeriet och måla klart ett projekt jag verkligen vill slutföra... Tålamod med andra ord. =D

Anonym sa...

Vad snyggt det blev! Ni är så duktiga!
Kram Claudie!