torsdag 11 april 2013

Jag har varit så trött men....


Det som för två somrar sedan var två små blomskott har nu blivit en ståtlig krukväxt som blommar i sovrummet. 


Katten Malou har det stressigt. Det finns många solplatser att välja mellan. 


Jag har bakat surdegsbröd som tar så irriterande lång tid men det blir också väldigt gott. Jag ska försöka komma igång med mitt brödbakande ordentligt nu.


Chokladbollarna från helgen blev gräddiga och goda när jag bytte ut kaffe mot fet mjölk.

Kram Madeleine

3 kommentarer:

Unknown sa...

Godmorgon Madde :-)

Passionsblomman, är verkligen en fin och spännande blomma.
Man kan liksom sitta och följa hur den så sakteliga slår ut i blom...minns att min Farfar och jag, hade väldigt roligt med det där.
Farfar älskade sin enorma guldranka, sin passionsblomma, och sina frodiga saint paulior...svårstavat det sista där, hihi :-)

Hembakat bröd, är gott, och doftar sådär hemtrevligljuvligt, och passar såå fint in i Dina livsrum.

Hoppas att Du får en fin dag, och solkattorna också <3
Kramen,Eva

Anonym sa...

Det är inte lätt för kattorna såhär åsr, så många ställen att lapa sol på ;) hihi. kram från ystad

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Haha, när det är inte lätt för Malou att välja plats. Men hej, där är ju också en skön plats, och där eller ska jag va kvar här? :) Skönt att våren är på väg, även om den inte visar sig från sin bästa sida idag. Regn och nollgradigt.

Jag har aldrig bakat surdegsbröd själv faktikst. Avskräcks av recpet som börjar Dag 1, Dag 2... :) Men det är ju gott!

Hoppas allt är bra med dig och att du får en fin helg,

kram Johanna