fredag 12 juli 2013

Lovely!


Oj oj oj, idag var det varmt och jag älskar det. Vi har varit igång hela dagen. Jag har druckit vatten och ätit melon. På eftermiddagen fikade vi mandelkubb i skuggan.


Jag har påbörjat målning av det söta skåpet som jag fått av min bloggkompis Luiza.  Jag tror att det ska hänga i flottarstugan men jag har inte riktigt bestämt mig än.


Krassen växer försiktigt i en zinkbalja. Jag är stormförtjust i den fina betongplattan med texten "Vårt smultronställe" för det stämmer så bra in på det här stället. 


Igår fick jag så fina saker. En stor sockerlåda och tre stycken kotavlor av Christers bror. Dom stod där i hans lada i Bollnäs och nu ska dom få stoltsera hemma hos mig istället. 

Tavlorna luktar faktiskt ko vilket kan vara trevligt och lantligt. Fast jag har ambitioner om att ha en kotavla i det kommande lantköket så därför har jag har rengjort dom med såpvatten och nu står dom på vädring.

Mina trälådor fick sig också en omgång med såpvatten och rotborste. Lådan till höger är en av många från uthusboden. Jag tänkte skruva fast hjul under och ha som tidningslåda under sängen. Perfekt att lådan har handtag framtill.

Kram Madeleine

3 kommentarer:

Unknown sa...

Sockerlådor kan man då inte få för mycket av, själv har ja 4st o letar fler ;)

Kram Malin

Anonym sa...

Hej! Åh, vad snällt att du fick saker av dom. Jättefina lådor! Vad är kotavlor för något? Krassen växer fint ser jag. Mandelkubbar....mmm vad gott!
Kram Claudine!

Anonym sa...

Visst ja, glömde säga att akåpet kommer att bli urtjusigt! Vilken färg ska du ha?
Kram igen, Claudine!