måndag 16 september 2013

Hälsingland del 1


Vi var i Hälsingland i helgen. Tor höll mig vaken hela natten och när klockan blev frukostdags somnade han skönt i sin vagn. Lyllo honom.


Tor hade fått post med finurligt rim.



Fina läderremmar från gamla militärkängor som vi fått av svärfar. Vad ska jag med dom till? Jag ska dels ha dom till en leksak jag ska göra. Men också att hänga en liten träskylt i Tors äppelträd. 



Vi planterade ett äppelträd till Tor. Christer gjorde en fin träskylt som vi (läs Christer) ska löda in "Tor 2013" och trä på läderbandet. Ni ska få se när skylten är färdig!


Malou trivs i just den här pallkragen vid just den här platsen. Där har jag nämligen sått kattmynta. Mycket uppskattat!


Jag plockade blommor i pallkragarna och tog med hem.


Jag skördade sallad, persilja och morötter. 

Vi hade en underbar helg i Hälsingland. Vi har planterat äppelträd, varit på marknad och gjort finfina fynd, eldat i kaminen och pysslat lite grann. Jag tycker så mycket om min lill familj.

Mer bilder kommer från helgen. Idag ska jag ha en mammalunch är hemma. Finaste vännen och hennes dotter kommer på besök. En alla tiders bra start på veckan!

/Madeleine

2 kommentarer:

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Åh, åh, åh, så fint! Ert liv i Hälsingland känns harmoniskt (med undantag för nattvakare) och naturnära. Jag blir lugn och glad nör jag läser om era helger i huset,

Den där citronkladdkakan såg smarrig ut, funderar på att baka den nu medsamma och hoppa träningen. :)

Kramar Johanna

Petra sa...

Vilken härlig känsla att odla egna grönsaker,)