tisdag 17 september 2013

Hälsingland del 2


Jag är inte direkt ensam i bloggvärlden om att ha gjort en egen ljusslinga med hjälp av pappersmuggar. Men det är ett enkelt och personligt och idén fick jag från Underbaraclaras bok. 


Ljusslingan (med ledlampor) köpte jag på Granit och muggarna i grönt, blått och rosa köpte jag i Hälsingland. 

I somras köpte jag en hel ask med denna vackra spik på en loppis. Jag hamrade helt sonika upp en spik. Tor låg i sängen och var smakråd. 


Jag vet inte om bebisar är i behov av en myslampa. Men jag som mamma tycker det är mysigt (och kul) att pyssla. Extra kul att sätta sin egen prägel på grejer och inte alltid köpa färdiga koncept.


Det är rena rama hösten i Hälsingland och då hänger jag upp Tors lilla höstoverall på den här söta galgen. Speldosan i form av en elefant hade jag när jag var liten. Nu har Tor den. Av en ren slump matchade den galgen också, hihi.

Den mysiga mammalunchen igår var så himla mysig och rolig. Jag bjöd på färska frallor och kycklingsallad med massor av nyttigheter. Till efterrätt en stor kanna kaffe, två sorters sorbet, färska hallon och blåbär. Jag var så inne i själva mötet att jag glömde fota precis allt. Både mitt och Tors humör var på topp! Alla tiders start på veckan.

Ikväll ska vi på födelsedagsfika och fira Christers guddotter. Jag har slagit in små söta paket till en söt liten tjej. 

Kram Madeleine

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Det var en gullig lampa som du gjort, så smart! Hmmm...låter gott det ni åt.
Kram Claudine!

Petra sa...

Vad gullig slingan är,)

Anna-Maria sa...

Himla fin slingan är, du är så himla duktig!
Kram Amie