lördag 7 september 2013

Tor får ett eget träd!


Imorse var det Christer som gjorde frukost och jag dukade. 


Underbart spröd keramik med ljuvligaste blomstermotivet från Designtorget. 


Christer stekte färska champinjoner och kvisttomater till rostade smörgåsar och en gräddig äggröra. Receptet kommer från Gordon Ramsy och det hittar ni HÄR.


Sedan åkte vi till Slottsträdgården Ulriksdal och köpte ett äppelträd till Tor som vi ska plantera i Hälsingland. Eftersom jag och Christer inte riktigt är "svenska kyrkan" typer så skippar vi dop och planterar ett träd istället. Vi gör vår grej helt enkelt. (nu får ju ingen tro att jag tycker det är fel med dop för det är det inte. Jätte gulligt, jätte fint, jätte kul, absolut, amen).


Familjen...




Vi åt en varsin bamsemacka till lunch. Namnamnam..
Sen åkte vi till Granit och jag köpte en ljusslinga som jag ska pyssla med nu när lillbebisen sover. 

/Madeleine

3 kommentarer:

mia sa...

Ibland undrar jag om vi inte är gamla tvilling själar trots allt hi hi...vi har gjort precis som er, plantera två äppelträd till våra flickors ära. Det här med cermonier är ju väldigt personligt, som tur är så är det väl ändå ganska accepterat att göra lite som man själv vill och känner för idag och inte moraliserar för det ena eller andra, värre var det för oss för 25 år sedan..då blev folk misstänksamma och såg lite undrande ut när vi förklarade hur vi ville ha det;-)) Alla blir vi ju saliga på vår egen tro och huvudsaken är att man följer sitt hjärta.

Ha en fröjdefull söndag kära Ni

kram Mia

mitt liv som jag sa...

Åh vilken rolig idé med ett äppelträd! Er lördag låter som en riktigt bra dag :-). Och muggen, såååå fin!
Hoppas att ni får en riktigt skön söndag! Kram Jennifer

Unknown sa...

Himlans bra idé med Tors egna träd :)

Kram