torsdag 21 november 2013

Ballen!


När vi var i Hälsingland sist plockade jag med mig lite granar. Det är vår egen mark så jag frågade mig själv om jag fick plocka. Det fick jag. Hyggligt.

På den platsbyggda soffan på balkongen har jag ställt en trälåda och en zinkhink med en gran i varje.


Ljung i zinklåda på bordet med säckväv som duk. En ljusslinga från Granit ger en ganska hipp och trivsam känsla.


Har ställt några stilleben på mitt planteringsbord.


Fler granar, enris, stubbe, lyktor, kisse. 


Ett rostigt hjärta avsett för värmeljus. 

Idag får ni se några bilder från balkongen som jag vinterpimpat. Även om vi inte är ute på balkongen särskilt mycket (katterna är ute ibland och Tor sover i sin vagn ute någon timme på eftermiddagen) så kikar man ju ändå ut där. Klart man ska ha det trivsamt på balkongen.

När jag träffade Christer var balkongen smockfull med skräp och grejer. Några vändor på tippen och en storstädning al´a Madeleine med blommor och dylikt hade lägenheten fått ett helt nytt rum. Ett uterum. En balkong. Tjohej!

Imorgon kommer ett inlägg om ljussättning. Har fotat varenda lampa i det här hemmet nu tror jag. 

Då ses vi va?

/Madeleine

2 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Så fint du har gjort, det andas lite ulriksdal över det hela, det ska du ta positivt :)
Det måste lysa jättefint med den slingan. Funderar att köpa en liknande och sätta ute.

Du har gjort ett bra jobb med balkongen.
Just det julkalendern, tror det är Barna hedenhös i år.

Kram

Anna-Maria sa...

Tack för att du visade bilder på "ballen" ...som jag har längtat! Precis så där fint väntade jag mig att det skulle bli! Kan du inte komma och göra lika fint på min "balle"?
Skulle bli världens lyckligaste!
Skämt åsido, jätte fint blev det!
Du är så påhittig och duktig!
Kram Amie