söndag 29 december 2013

Min födelsedag!


Idag fyller jag 28 år. Imorse blev jag bjuden på frukost av mina grabbar. Jag fick ett fint födelsedagspaket med blommigt papper. 


Jag blev minst sagt förvånad när det låg en odd molly påse i paketet. Vad nu? Kan det vara sant? Har jag fått ett plagg från odd molly? Nä? Va? Är det så?


Svaret är j a ! Christer hade åkt till en odd mollybutik och valt mellan alla kläder. Den här fina koftan fastnade han för, den var "Madeleineig" tyckte han. Det tycker jag också. Bra val!


Så om ni nu skulle undra varför jag går med näsan i vädret är det just därför att jag idag på min 28-års dag blivit ägare till min första odd molly. Det är stort mina vänner. Hihi.


Sedan satte jag på mig mina nya örhängen som jag fick av Christer i julklapp. Även dom "Madeleineiga".


Det här armbandet fick jag av min vän Annika med bloggen Viksekärs inredning och ting när jag hade fött Tor. Sedan dess har jag aldrig tagit av mig det. Tycker det är så fint. 


Jag svidade om till blus. 


Det var soligt ute så mina grabbar gick på promenad. Då försökte jag skapa en kalasig känsla istället för en julig. Upp med vimpel kors och tvärs. Sedan hängde jag upp min hemmagjorda pompom. 




Jag tände ljus också förstås. Fyller man år så gör man. Här ser ni förresten också betongskivan på vardagsrumsbordet.


Eftersom jag varit sjuk och därmed väldigt slö fick det bli köpefika. Fina ballerina med hjärtan och smakar dessutom mint (älskar mint) och goda vaniljrån. Gör sig fint på det här kakfatet jag fick av svärmor Elsa för några år sedan. Minns ni när jag bloggade om det då? Det inlägget finns HÄR. 


På brickan Christer snickrade för något år sedan dukade jag upp till kalas.


Flaggan åkte fram!


Tallrikar som jag köpte på en loppis på södermalm i Stockholm när jag var en sisådär 18 eller 19 år. 



Tor fick en ny kudde i sin köksstol idag. Jag sydde den för några år sedan.


Sedan var det dags att göra tårta från den här underbara boken som jag fick i julklapp. 





Jag var glad må ni tro! 


Vispad grädde är så vackert tycker jag!


Jag köpte färdiga marängbottnar. 


Och dekoration i choklad.



Mosade jordgubbar i grädde. Namnamnam.


Och ett marsipantäcke på hela baletten. Mums!



Sedan kom det kalasgäster med paket och blommor.


Tors kusiner från Hälsingland kom på besök. Se så glad Tor blev när han fick träffa Alice. 

Jag tacker för alla gratulationer jag fått på sms. Dessvärre är min telefon helt stendöd sedan julafton då den helt enkelt bestämde sig för att sluta fungera. Så man når mig via min mail mitthemochjag@yahoo.se eller på facebook förstås.


/M a d e l e i n e
****



10 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Stort grattis vännen... Vad du är duktig och du gjorde så fint för ditt kalas. Vad kul att du gillar armbandet jag tyckte också det var madeleinigt :) hoppas du nu mår bättre? Här ska vi ikväll bada och mysa i soffan. Nu börjar vi komma in i allt, så en sväng till er vore skoj inom en snar framtid. Stor kram på din dag.

Anonym sa...

grattis grattis! hälsa hem! kram maria

Plingan sa...

Hej Madelene! Var längesen jag kikade in här men så gjorde jag det idag, på din födelsedag! Stort grattis vill jag önska dig och massa kramar från Emma & Liam 🎁

Ekenäsliv sa...

STORT GRATTIS i efterskott på din dag!!!!!
Och så vill jag även önska dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År!
Kram Anna

Anna-Maria sa...

Grattis I efterskott fina du!

Gott Nytt år vännen! Hoppas ni får en underbar dag tillsammans I morgon!
Kram Amie

Anonym sa...

GRATTIS på din dag!!! Jag förstår att pulsen gick upp när du fick Odd Molly,så fint! Läcker tårta, mums! Ha ha du skriver så bra till bilderna, ja du såg verkligen glad ut när du vispar grädde, härligt! Vad som mer är härligt är att nu är det mer lediga dagar, Yippy!!!
Kram Claudine!

Anonym sa...

Hej igen! GOTT NYTT ÅR till dig och fina familjen!
Snart vårviva dags, hmmm... finns snart i mitt fönster, om jag känner mig själv rätt. (hi hi hi)
Kram Claudine!

Unknown sa...

Grattis i efterskott Madde :)
Härliga foton.
Förstår din glädje över koftan...wow alltså :)

Kramen från Eva

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Grattis på födelsedagen i efterskott! Mumsig tårta! Hoppas nyåret var bra och att ni har fått hålla er friska.

Kram Johanna

Anna-Leena sa...

GRATTIS i efterskott och god fortsättning på det nya året.
Vad mycket fint du fått och vilken härlig tårta såg mumsig ut!!!:)
Kram Anna-leena.