fredag 7 februari 2014

Fredagsfika!!


Idag bakade jag chokladsnittar med knastrigt pärlsocker. 


Christer slutar alltid tidigare på fredagar. Då fredagsfikar vi när han kommer hem med en varsin kopp kaffe och fikabröd.


Kakorna la jag i den här fina turkosa och våriga burken som jag fått av mamma. 



Vårig och pastellig handduk som jag köpt i London. (Det lät flott)


Jag bakade också en tigerkaka. 


Som jag la upp på den fina marmorbrickan som Christer kapat och slipat till mig. 


Tulpan. 




Jag bakade mina kakor och tigerkaka med stevia istället för vanligt strösocker. Jag använder a l d r i g margarin i  bakning utan riktigt smör. Äggen är ekologiska. Något mycket viktigt: Ska man fika ska man njuta av det fullt ut. Jag tycker man skär sig en stadig bit kaka och så är det bra med det.  


Idag är en fredag då jag och min pojk tog sovmorgon, jag har bakat, gått på promenad, bastat, målat naglarna och ätit tacos till middag. Imorgon ska jag göra något mycket trevligt - det får ni se sen!

/Madeleine

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Fika är ju alltid gott .-)
Å håller med dig, margarin kommer inte över dessa trösklar. O det vita sockret kan man ju undvika så gott det går o spara lilla hjärtat!
Idag har jag varit på ett jättespännande möte på landstinget, där jag medverkar som patientrepresentant. Sååå spännande o givande. Tänk att mina erfarenheter kan spela roll för någon annans vård!!
Ha en fin helg nu!
Kram Anna

Anna Stenberg sa...

Mysigt! Trevlig helg! Kram Anna