torsdag 17 april 2014

Påsk med Berglund!


Förra veckan hade jag några kompisar på besök. Jag kokade te som serverades i den här kannan. 


Jag bakade havrebollar och la upp på det här hemmagjorda serveringsfatet. 


Påskris.


Rabarberkaka.


Förra helgen bakade jag små cupcakes inspirerad av Leila. Jag har tryckt ut mandelmassa i en vitlökspress och gjort ett litet fågelbo med chokladägg i mitten.



Istället för påskägg kokade jag kola med smak av kardemumma. Jag gjorde små strutar av cellofan och gjorde en rar rosett i ljusgult sidenband.


Varför inte odla groddar i en fin glasburk att ge bort? Det är jätte gott. Men det tar en si sådär åtta dagar så det gäller att man har god framförhållning. 




Idag åt vi en påsktårta. Jag bakade en chokladtårtbotten. Annars tycker jag att det är bekvämt att köpa färdiga.




Jag har gjort ordning Tors rum men är inte riktigt klar. 


Men en påsktupp har hittat hit. 


Liksom en liten fågel i krukväxten.


Och en söt påskhare.


Tor fick ett får av sin farmor och farfar. Hästen köpte jag på Panduro när jag var gravid. 

/ M a d e l e i n e














3 kommentarer:

Anna-Maria sa...

Åh så härligt, ett inlägg! Har gått och väntat i flera dagar nu!
Så fint du har gjort det!
Påsktårtan ser underbart god ut!
Glad Påsk önksar fam. Strömberg! //Amie

Ekenäsliv sa...

Ååååå, så mycket godsaker!! :-)
Ha nu en riktigt fin påskhelg!
Kram Anna

Anonym sa...

Hej! Åh, vad söt fåret är och kaninen! Ja, som vanligt blev jag sugen på allt det goda du bakat...Mums! Påskigt och mysigt är det också. Ja, groddar tar lite tid, men wow vad nyttigt. Jag ska nu i helgen öppna min burk med syrade grönsaker. Hmmm.. undrar hur det smakar? Ha en finfin påskhelg, Kram Claudine!